Technik organizacji turystyki
Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej jest przygotowanie absolwenta do organizacji, koordynacji i nadzoru obsługi turystycznej. Absolwent potrafi badać rynek usług turystycznych w zakresie popytu i podaży usług turystycznych, a także efektywności finansowej i społecznej firm turystycznych. Analizuje rynek turystyczny, systemy obsługi klientów, infrastrukturę turystyczną, zawiera umowy, organizuje imprezy turystyczne, prowadzi i organizuje akcje promocyjno-reklamowe oraz cały zakres prac związanych ze sprzedażą rozliczaniem imprez turystycznych. Współpracuje z krajowymi i zagranicznymi uczestnikami i organizatorami rynku usług turystycznych; uczestniczy w targach, konferencjach związanych z turystyką; rozpatruje skargi i wnioski klientów, kontrahentów oraz usuwa ich przyczyny. Do głównych przedmiotów zawodowych nauczanych w szkole należą: podstawy turystyki, obsługa ruchu turystycznego, geografia turystyczna, ekonomia i prawo w turystyce, marketing usług turystycznych, obsługa informatyczna w turystyce, język obcy zawodowy, zajęcia praktyczne i praktyka zawodowa. Cykl kształcenia zawodowego zakończony jest egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe technika obsługi turystycznej, przeprowadzanym przez okręgowe komisje egzaminacyjne.
Zawód: technik organizacji turystyki symbol 422103
Kwalifikacje:
K1 Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych
K2 Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych
Nazwa obowiązkowych zajęć edukacyjnych
Przedmioty ogólnokształcące +
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym oraz uzupełniające
1 Geografia
2 Język angielski
3 Historia i społeczeństwo – przedmiot uzupełniający
Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym
1 Podstawy turystyki
2 Podstawy działalności gospodarczej w turystyce
3 Marketing usług turystycznych
4 Geografia turystyczna
5 Organizacja imprez i usług turystycznych
6 Język angielski zawodowy
Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym
1 Pracownia turystyki
2 Pracownia informacji turystycznej
3 Pracownia obsługi informatycznej
4 Praktyki zawodowe
Po ukończeniu kształcenia absolwent danego typu szkoły kształcącej w zawodzie technik obsługi turystycznej, może być zatrudniony w: biurach podróży, agencjach turystycznych, ośrodkach informacji turystycznej, organach administracji zajmujących się organizacją i promocją turystyki, domach wczasowych, działach socjalnych w zakładach pracy lub prowadzić własne biuro podróży.
{gallery}2023/promocja/tot{/gallery}
MIejsca praktyk Naszych uczniów
{gallery}1/praktyki{/gallery}
{backbutton}