REGULAMIN PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH PROGRAMU ERASMUS +
REGULAMIN PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH PROGRAMU ERASMUS +;
KSZTAŁCENIE I SZKOLENIA ZAWODOWE;
AKCJA 1 MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW
2016/2017
„Praktyka w Niemczech – możliwością poszerzenia naszych perspektyw zawodowych”
§ 1
INFORMACJE OGÓLNE
1. Projekt praktyk zagranicznych realizowany jest w okresie od 1. września 2016 do 31. sierpnia 2017 w ramach programu: Erasmus +; Kształcenie i Szkolenia Zawodowe; Akcja 1 Mobilność Edukacyjna;
2. Projekt skierowany jest do uczniów klas II. lub III. technikum WZS w Zatorze we wszystkich kierunkach: technik mechanik, technik informatyk, technik żywienia i usług gospodarczych, technik obsługi turystycznej;
3. Projekt przewiduje praktyki dla 28 uczniów na terenie Niemiec w Lipsku i jego okolicach.Wyjazd na praktyki traktowany jest jako wyraz uznania dla uczniów wyróżniających się
zaangażowaniem w realizację projektu. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 28 uczniów uczęszczających do II.lub III. klasy Technikum, wchodzącego w skład Wielozawodowego Zespołu Szkół w Zatorze:
10 techników informatyków, 3 techników mechaników, 5 techników żywienia i usług gastronomicznych, 10 techników obsługi turystycznych.
4. Językiem roboczym projektu jest język niemiecki;
5. Udział w projekcie jest dobrowolny oraz bezpłatny, gdyż jest realizowany ze środków Unii Europejskiej. Wyjazdy są opłacone z grantu otrzymanego przez szkołę (transport,
zakwaterowanie, wyżywienie, dodatkowe ubezpieczenie, przejazdy lokalne, program kulturowy,ewentualne dodatkowe kieszonkowe).
6. Cel główny i cele szczegółowe projektu:
1. Cel główny projektu to podniesienie praktycznych umiejętności oraz kompetencji zawodowych i językowych w celu zwiększenia ich szansy na znalezienie pracy w przyszłości;
2. Do celów szczegółowych projektu należy zaliczyć:
zwiększenie wiedzy, umiejętności zawodowych i doświadczenia w obsłudze maszyn i urządzeń,
zwiększających szansę na znalezienie pracy zgodnej z oczekiwaniami uczestników
zwiększenie umiejętności porozumiewania się w językach obcych (j.ang. i niem.) wśród uczniów, zwiększenie motywacji uczniów do nauki, w tym również języków obcych oraz
samodoskonalenia wykształcenie u uczniów kompetencji międzykulturowych: otwartości,
akceptacji, tolerancji wobec odmienności kulturowej oraz poznanie przez nich międzynarodowego środowiska
wzrost kompetencji interpersonalnych, w tym pewności siebie i poczucia własnej wartości,
samodzielności i obowiązkowości
uświadomienie oraz przybliżenie uczniom i nauczycielom różnorodności kultur, języków i wartości europejskich
zaangażowanie uczniów w działania projektowe w celu kształtowania tolerancyjnych postaw wśród młodych ludzi
rozwój współpracy międzynarodowej
uświadomienie uczniom konieczności rozwijania swoich umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych w celu osiągnięcia w przyszłości sukcesu na rynku pracy
§ 2
ZAKRES WSPARCIA
Wsparcie oferowane w ramach projektu obejmuje:
1. Zaznajomienie uczestników z podstawowymi założeniami, celami i działaniami projektu
2. Przygotowanie językowe z języka niemieckiego zawodowego
3. Przygotowanie kulturowe: Kultura, obyczaje i tradycja Niemiec
4. Przygotowanie psychologiczne do mobilności
5. Przygotowanie własnego międzynarodowego CV narzędziem EUROPASS CV
6. Spotkanie przygotowawcze dla uczestników i ich opiekunów prawnych (10.201601.2017)
7. Praktykę uczniowską ukierunkowaną na tematykę projektu dla 28 uczniów organizowaną przez
niemiecką organizację Vitalis GmbH
8. Stałe wsparcie merytoryczne i językowe
9. Wsparcie organizacyjne obejmujące pełne przygotowanie i realizację stażu
§ 3
KRYTERIA WYBORU UCZNIÓW DO MOBILNOŚCI W RAMACH PROJEKTU
1. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego do projektu
2. Złożenie wypełnionego formularza zgłoszeniowego do koordynatorowi(w terminie rekrutacji)
3. Spełnienie PODSTAWOWYCH KRYTERIÓW
uczeń II. lub III. klasy Technikum WZS
kształcenie się na kierunku: technik żywienia i usług gast./technik informatyk/technik mechanik/technik obsługi turyst.
uzyskanie pozytywnych oceny z przedmiotów zawodowych i jęz. obcych (świadectwa 2016)
wykazanie zainteresowaniem pracy w swojej branży
nienaganne zachowanie
4. Zapoznanie się z regulaminem projektu dostępnym u koordynatora w Biurze Praktyk ERASMUS+,na stronie internetowej projektu, w gablocie szkolne
5. Uzyskanie pozytywnej kwalifikacji Komisji Rekrutacyjnej
6.Udział we wszystkich obowiązkowych zajęciach przygotowawczych(językowe,psychologiczne,kulturowe,tworzenie CV, spotkanie informacyjne)
7. podpisanie przed wyjazdem na staż umowy o staż wraz z załącznikamie
8. dokonanie wszystkich obowiązkowych formalności przed wyjazdem (ubezpieczenie, karta EKUZ,roaming, itp.)
§ 4
REKRUTACJA UCZESTNIKÓW
1. Rekrutacja uczestników będzie poprzedzona informacją na tablicy ogłoszeń, stronie internetowej szkoły, a także na godzinach wychowawczych w klasach, do których skierowany jest projekt.
2. Rekrutacji uczestników dokona ZESPÓŁ DS. REKRUTACJI.W jego skład będą wchodzić:
dyrektor,koordynator,nauczyciel j.obcego i kierownik szkolenia praktycznego.
3. Termin rekrutacji to I.okres projektu 10.09.201607.10.2016
4. Do projektu zostanie rekrutowanych 28 uczestników, w tym:
10 techników informatyków
3 techników mechaników
5 techników żywienia i usług gast.
10 techników obsługi turyst.
5. Szczegółowe kryteria rekrutacji opisuje odrębny regulamin rekrutacji uczestników do powyższego projektu. Rekrutacja ma formę konkursu. Kandydat będzie mógł uzyskać max. 130 pkt, na które składa się:
5.1. średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec roku szkol.2015/2016– max. 40 pkt.: do 2,90;
od 3,0 do 3,55;
od 3,6 do 3,910;
od 4,0 do 4,520;
od 4,6 do 5,030;
powyżej 5,040
5.2. ocena z języka obcego na koniec 2015/2016(j.angielski lub j.niemieckibrana będzie pod uwagę
wyższa ocena)max.30 pkt.:
ocena dopuszczająca 0,
ocena dostateczna 5;
ocena dobra 10;
ocena bardzo dobra 20;
ocena celująca 30
5.3. ocena z zachowania na koniec 2015/2016– max. 30 pkt.: poniżej dobrej0;
dobra10;
bardzo dobra 20;
wzorowa 30
5.4.udział w olimpiadzie lub konkursie z przedmiotów zawodowych na szczeblu, co najmniej
wojewódzkim 10 pkt,
\tytuł finalisty lub laureata na szczeblu krajowym 20
5.5. Aby uczeń mógł zostać zakwalifikowany,będzie musiał posiadać pozytywną opinię wychowawcy
5.6. Gdy uczniowie otrzymają taką samą liczbę pkt. o ich pozycji na liście będzie decydować średnia ocen z przedmiotów zawodowych, a w następnej kolejności ocena z j.obcego.
6. Wybrani uczniowie, którzy zdobędą najwięcej pkt. zostaną wpisani na LISTĘ OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH (podział na liście na kierunki,tak by rekrutować odpowiednią liczbę z danego kierunku).
7. W przypadku większego zainteresowania zostanie stworzona LISTA REZERWOWA–osoby z niej będą mogły zakwalifikować się w przypadku rezygnacji/skreślenia uczniów z listy głównej lub w przypadku niewyrażenia przez zakwalifikowanego ucznia zgody na przetwarzanie danych i upowszechnianie wizerunku.
8. W przypadku zbyt małej liczby uczestników rekrutacja może zostać powtórzona.
9. Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone w Kąciku Erasmusa oraz na stronie szkoły.
10. Koordynator skontaktuje się z osobami zakwalifikowanymi do projektu,aby przedstawić kolejne etapy udziału w nim.
11. Wyniki będą ostateczneze ze względu na jej przejrzystość i jasność nie będzie możliwości odwołania się.
12. Każdy z uczniów będzie mógł zapoznać się z rankingiem pkt. osób zakwalifikowanych i rezerwowych.
§ 5
ZASADY ORGANIZACJI ZAJĘĆ PRZYGOTOWUJĄCYCH DO STAŻU
1. Zajęcia przygotowujące do stażu organizowane będą na terenie budynku szkoły WZS lub CAZ.
2. Zajęcia odbywać się będą przed lub po zajęciach w ciągu tygodnia lub w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych.
3. Podczas zajęć uczniowie otrzymają materiały piśmiennicze.
4. Uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe. Uczestnik musi podpisać się na każdych zajęciach na liście.
5. Uczestnicy zakwalifikowani do projektu zobowiązują się punktualnie i regularnie uczestniczyć w zajęciach.
6. Zaległości spowodowane nieobecnością uczestnik musi nadrobić we własnym zakresie lub w formie indywidualnych konsultacji z nauczycielem prowadzącym kurs.
7. Każdą nieobecność należy usprawiedliwić u prowadzących zajęcia forma usprawiedliwień to zwolnienia lekarskie.
8. Ze względu na sytuacje losowe ustanawia się dopuszczalną liczbę nieobecności 20% ogółu godzin.
9. W przypadku skreślenia ucznia z listy uczestników kursów, jego miejsce zajmie kolejna osoba z listy rezerwowej.
10. Skreślony z listy uczeń zobowiązany jest do zwrotu wszystkich otrzymanych materiałów
kursowych.
§ 6
ZASADY MONITORINGU
Uczestnicy zobowiązani są do:
1. Potwierdzania swojej obecności na zajęciach przygotowujących do mobilności poprzez złożenie
podpisu na liście obecności.
2. Wypełnienia ankiet monitorujących w trakcie uczestnictwa w projekcie oraz po jego zakończeniu.
3.Podejścia do ewentualnych pisemnych i ustnych sprawdzianów.
4.Sporządzenia raportów po odbyciu stażu w systemie Mobility Tool
5.Informacje, o których mowa w punktach 15 będą wykorzystywane przez koordynatora projektu w związku z jego obowiązkiem sprawozdawczym z realizacji projektu.
§ 7
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU
1. Każdy zakwalifikowany uczestnik projektu ma prawo do :
nieodpłatnego udziału w przygotowaniu językowym, psychologicznym, kulturowym i informacyjnym,
zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
otrzymywania materiałów pomocniczych: zeszyt, długopis, itp.,
otrzymania dostępu do informacji na temat realizowanych zadań.
2. Każdy zakwalifikowany uczestnik projektu zobowiązuje się do:
uczestnictwa w zajęciach z przygotowania językowego w minimum 80%; podpis na liście obecności,
uczestnictwa w stażu zagranicznym,
wypełnienia ankiet ewaluacyjnych,
realizacji zadań projektowych przedstawionych przez koordynatora projektu,
spełnienia swojego obowiązku szkolnego,
nie sprzedawania materiałów dydaktycznych otrzymanych podczas udziału w projekcie,
systematycznego kontaktu z koordynatorem projektu oraz sprawdzania informacji zawartych na stronie internetowej projektu i tablicy informacyjnej (Kącik Erasmusa)
§8
REZYGNACJA UCZESTNIKA Z PROJEKTU
1. Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej
w przypadku gdy:
Rezygnacja
została zgłoszona na piśmie do Dyrektora WZS w terminie do 7 dni po
zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podawania przyczyny ;w przypadku osób
niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego;
Rezygnacja
w trakcie trwania zajęć jest możliwa w przypadku ważnych powodów
osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny
powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być na piśmie, do którego
należy dołączyć zaświadczenie do stosownej sytuacji (np. zwolnienie lekarskie) w
przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisana przez rodzica/opiekuna prawnego;
2. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w zadaniach projektowych lub skreślenia z listy
uczestnik zobowiązany jest do zwrotu otrzymanych materiałów dydaktycznych i
szkoleniowych, najpóźniej w chili złożenia pisemnej rezygnacji.
§9
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO REGULAMINU
1. Na etapie rekrutacji:
a) Formularz rekrutacyjny.
2. Po zakwalifikowaniu do projektu:
a) Deklaracja uczestnictwa w projekcie,
b) Kwestionariusz osobowy uczestnika projektu.
c) Zgoda rodzica/ prawnego opiekuna na udział dziecka w projekcie.
d) Umowa pomiędzy organizacją wysyłającą a uczestnikiem mobilności,
e) Porozumienie o programie zajęć dla mobilności osób uczących się,
f) Warunki ogólne,
g) Karta Jakości Mobilności.
§10
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2016.
2. W momencie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, koordynator ma prawo zmiany postanowień powyższego regulaminu.
3. W przypadku zaistnienia kwestii spornych, podjęcie decyzji będzie należało do komisji złożonej z Dyrekcji szkoły, koordynatora i jednego z nauczycieli biorących udział w realizacji projektu.
4. Treść regulaminu jest dostępna u koordynatora projektu oraz na stronie internetowej szkoły.
5. Strony zobowiązują się do polubownego załatwiania wszelkich sporów mogących wyniknąć w związku z realizacją projektu.
{backbutton}